Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
1. Kinderrechten en media : een meervoudig perspectief 2. De vijfminutenregel en andere beperkingen betreffende tv-reclame in functie van de bescherming van minderjarigen 3. De vijfminutenregel sinds 1987 : een overzicht 4. De vijfminutenregel en het EU-recht 5. De vijfminutenregel en artikel 10 EVRM 6. De vijfminutenregel en artikel 13 en 17 IVRK 7. De vijfminutenregel : knelpunten en beleidskeuzen 8. Nawoord
Kinderen en reclame. --- Kinderen en televisie. --- Reclame --- Sociale agogiek --- Kinderen en reclame --- Mediarecht --- Televisie --- ethiek. --- jeugdbescherming en kinderrechten. --- België. --- children [people by age group] --- Advertising. Public relations --- Age group sociology --- ethiek --- Industrial and intellectual property --- commercials [oral or performed works] --- mediaonderzoek --- ethics [philosophy] --- media-analyse --- mediarecht --- kinderen --- reclame --- Kinderen en televisie --- Reclame ; televisie --- #SBIB:309H1015 --- #SBIB:309H2813 --- #SBIB:012.AANKOOP --- #BAVD --- #A0102R --- 347.63 <493> --- 659.1 --- #A0103A --- 690 Media, mediarecht --- 693 Handelsreclame --- Protection de la jeunesse Jeugdbescherming --- Médias Media --- Télévision Televisie --- 193 Kinderrechten en Media --- Publicité Adverteren --- 659 --- 301.185.1 --- 347.77 --- televisiereclame --- reclame en kinderen --- televisiereclame en kinderen --- Vlaanderen --- televisie --- 791.46 --- België --- 095.1 --- Media: politieke, juridische, ethische, ideologische aspecten (incl. privacy) --- Reclame: juridische, ethische, ideologische aspecten --- Reclame. Public relations --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Industriële en intellectuele eigendom --- televisie in België --- kinderen en televisiereclame --- Kinderen en jeugd --- Televisiereclame --- Reclamereglementeringen --- Kind --- Reclamereglementering --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderzoek --- Geweld
Choose an application
Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Humour Humor --- Langage Taalgebruik --- C3 --- citatenverzameling --- kinderen --- humor --- Kunst en cultuur --- #GSDBP --- Dutch literature
Choose an application
#GSDBL --- citatenverzameling --- kinderen --- humor --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Humour Humor --- Langage Taalgebruik --- C3 --- jeugd --- verzameling --- Kunst en cultuur --- Dutch literature --- Nederlandse letterkunde. --- Tekstuitgave.
Choose an application
Ben jij een bezige bij, een ideeënfontein of een grenzenverlegger? Kom alles te weten over de verschillende talenten en ontdek die van jou in dit boek.Kiezen voor talent is belangrijk. Want door te doen waar je goed in bent, krijg je niet alleen extra energie, het bezorgt je ook meer veerkracht en zelfvertrouwen.
Personality development --- Didactics of social education --- talentmanagement --- ontwikkelingspsychologie --- zelfvertrouwen --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Kinderen --- Talenten --- Zelfvertrouwen --- Emoties --- Gedrag --- Prentenboeken --- talenten --- kinderen --- Personnalité Persoonlijkheid --- Talentmanagement Gestion des talents --- management --- psychologie --- personeelsbeleid --- welzijn --- 478.8 --- 474.21 --- 415.3 --- gestion du personnel --- bien-être --- Uitvoerende functies --- Kind --- Talent --- Emotie --- Prentenboek --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
1. Een persoonlijke analyse als opwarmer 2. Agressie! Spreken we over hetzelfde? 3. Crisisontwikkelingsmodel 4. Lichaamstaal en agressie 5. Ontwikkelingsverloop van antisociaal gedrag / gedragsmoeilijkheden 6. Schoolcultuur: regels en reglementen 7. Preventie en debriefing, of waar alles begint 8. Enkele tips ter afronding
Agressie --- Hulpverlening. --- Jeugd --- Leerlingen. --- lichaamstaal --- mondelinge communicatie --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- Educational psychology --- Personality development --- agressie --- moeilijk opvoedbare kinderen --- 700 Pedagogie --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Violence Geweld --- onderwijs --- 416.5 --- 467 --- Conflicten --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- agressiviteit --- gedragsproblemen --- schoolcultuur --- 179.8 --- Agressie (geweld, woede) --- Agressiviteit (geweld, agressie) --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Lichaamstaal --- Onderwijs --- Opvoeding --- 37.064 --- Crisisinterventie --- Gedragsstoornissen --- Preventie --- Agressie ; kinderen --- Agressie ; leerlingen --- S20080667.JPG --- geweld --- jeugdzorg --- leerlingbegeleiding --- opvoeding --- probleemjongeren --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- (zie ook: teleonderwijs) --- 301.15 --- 362.7 --- 371.21 --- 371 --- 37 --- Aggressiveness (Psychology) in children --- Aggressiveness (Psychology) management --- Antisociaal gedrag --- Gedragsproblemen --- Opvoeding en onderwijs --- Kinderen --- Leerlingbegeleiding --- Gedragsprobleem --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere
Choose an application
'Volwassenen' basiswoordenschat voor kinderen vanaf 10 jaar Geschikt voor volwassenen die Nederlands als tweede taal leren25000 trefwoorden met heldere uitleg en voorbeeldzinnen
Dutch language --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Nederlandse taalkunde --- Dictionnaires (linguistique) Woordenboeken (taalkundige) --- Langue néerlandaise Nederlandse taal --- Vocabulaire (néerlandais) Woordenschat (Nederlands) --- 831 --- Kinderen --- Nederlands --- Woordenboeken --- 083112.jpg --- Nederlandse taal ; woordenboeken --- Encyclopedische werken enz. * --- Taal --- Nt2 --- Tweedetaalverwerving ; allochtone leerlingen --- Woordenboeken ; basisonderwijs --- Woordenschat ; basisonderwijs --- Woordenboek --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Videogames zijn in de loop der jaren uitgegroeid van een paar bewegende stippen op een zwart-wit scherm tot een spel dat zich in real time in een 3D-omgeving afspeelt. Ook de taal en de terminologie zijn na al die jaren een eigen leven gaan leiden. Soms lijkt het wel een geheimtaaltje van hardcore gamers. Dit woordenboek geeft uitleg bij alle termen die in de wereld van de videogames gebruikt worden. Met vertelt het ook de geschiedenis van de meest markante games, situeert het de voornaamste spelers op de markt en biedt het een kijk op het productieproces van de videospellen.
Computerspellen --- Videospelen --- Woordenboeken. --- games --- Computer. Automation --- Film --- Computerspelen ; woordenboeken --- Videospelen ; woordenboeken --- Video --- Speelgoedindustrie --- Software --- Informatica --- Woordenboeken --- Academic collection --- #SBIB:309H17 --- #BAVD --- #A0201A --- 096 Informatica --- Vidéo Video --- Lexiques Lexica --- Informatique Informatica --- 681.3 --- 791.4 --- 030.8 --- Gust De Meyer, Steven Malliet, David Verbruggen --- kunst --- computers --- ontwerp --- cybercultuur --- videogames --- videospellen --- interactiviteit --- naslagwerk --- 791.5 --- 766.02 --- 766 --- kinderen --- spelen --- gaming --- 433.6 --- Computer- en videogames --- Computer. Informatica. Automatisering --- Woordenboeken en repertoria --- kind, spel en speelgoed --- Woordenboek --- Verpleegkunde
Choose an application
webapplicaties (informatica) --- Computer assisted instruction --- e-learning --- web 2.0 --- jeugd --- jeugdcultuur --- web 2.0. --- digitalisering --- internet --- Automatisation Automatisering --- Internet Internet --- Réseaux Netwerken --- Information (gestion) Informatie (management) --- 316.32 --- Internet 2.0 --- Computers --- Informatiesamenleving --- Jeugdcultuur --- Digitale snelweg --- 316.32 Globale samenlevingsvormen --- Globale samenlevingsvormen --- Informatiemaatschappij 002:304 --- Werk --- Kinderen en jeugd --- Cultuursociologie --- Sociologie --- Informatietechnologie --- Communicatiemiddelen --- Informatiemaatschappij --- Kind --- IT --- Communicatiemiddel --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Jongere
Choose an application
communicatiesociologie --- Age group sociology --- jongerencultuur --- Consumer behavior --- generatieconflict --- marketingcommunicatie --- jeugd --- identiteit --- Mass communications --- Netherlands --- 659.2 --- communicatie --- jongeren --- 21e eeuw --- 305.8 --- 308.4 --- 323 --- Communicatie --- Jeugd --- Jeugd(Jongeren) --- Media(Communicatiemedia) --- 316.77 --- Identiteit --- 659.2 Information work. Advisory and consultancy services --- Information work. Advisory and consultancy services --- Communicatie ; algemeen --- Sociologie van de jeugd --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Communication Communicatie --- Sociologie Sociologie --- Médias Media --- Kinderen en jeugd --- Samenleving --- Sociologie --- Communicatiesociologie --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Jongere
Choose an application
Jongeren 'leren' vandaag razendsnel langs allerlei kanalen: radio, tv, tijdschriften, weekbladen, internet, games, gsm, iPod. Ook in hun gezin en vooral in interactie met leeftijdsgenoten krijgen zij veel hapklare informatie aangeboden. Jongeren leven in een multimediale maatschappij en leren daar bijna spontaan mee om te gaan. Maar ze doen dat op een heel andere manier dan 'hun ouders en leerkrachten', op een manier 'die meer gemeen heeft met Einstein (creatief, multidisciplinair) dan met Newton (rationeel, logisch, lineair)'. En dan is er nog de school, de plek bij uitstek bedoeld voor informatie verwerven en verwerken. Omdat de leerkracht daar een centrale rol speelt in het leren van de jongeren, ligt de bal in zijn kamp. Hoe kan die leerkracht, die nog net probeert zijn bord en krijt te upgraden tot een smartboard, de concurrentie met al die andere, vaak hypersnelle, levensechte en aantrekkelijke informatiekanonnen nog wel aangaan? Wat hebben leerkrachten nodig aan inzichten om voor deze generatie jongeren - de Generatie Einstein - goed onderwijs te maken? Wat betekent die typering voor hun rol als leerkracht en de manier waarop zij hun lesactiviteiten inrichten?De auteurs analyseren de kenmerken van de Generatie Einstein op een positief-kritische manier en ze geven dan aan wat dit voor de leerkrachten en voor hun lesactiviteiten kan betekenen
Pupil counseling. Pupil guidance --- games --- jongerencultuur --- generatieconflict --- Sociology of education --- pedagogiek --- internet --- Jongeren en computerspelen --- Jongeren en internet --- Communicatie ; jongeren ; 2000 --- -Jongeren en audiovisuele media --- Jongeren en maatschappij --- Opvoeding --- 663 Jeugd --- Age Leeftijd --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Jongerencultuur --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Opvoeding --- 301.188.8 --- 37.015.31 --- jeugd --- jongeren --- onderwijs --- 433 --- opvoeding --- AA / International- internationaal --- 45 --- 15 --- 305.8 --- 433.5 --- Jeugd --- Jongerencultuur --- computerspellen --- jeugdcultuur --- media --- 323 --- 308.4 --- Computer --- Computerspelen --- Computerspelletjes --- GSM --- Generaties --- Informatieaanbod --- Informatiebronnen --- Internet --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdcultuur --- Jongeren --- Mediaopvoeding --- Multimedia --- Opvoeden --- Radio --- TV --- adolescenten (ler) --- jeugd en maatschappij --- jeugdproblematiek --- 484.23 --- Leerlingenbegeleiding --- Computerondersteund onderwijs; s.o. --- ICT; onderwijs --- Jeugd en maatschappij --- Jeugdmentaliteit --- cultuur --- generatie-X --- generatie-Y --- generatiekloof --- jeugdigen --- jeugdpsychologie --- kinderen --- kinderpsychologie --- faq --- computerondersteund leren --- didactiek --- studiebegeleiding --- multimediale communicatie --- Sociologie van het onderwijs --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding, opvoedkunde. --- Psychologie. --- Communicatie --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Sociologie van de jeugd --- Opvoeding in de praktijk --- (zie ook: fysica (computer)) --- Onderwijs --- Didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- Jeugd en audiovisuele media --- Jeugd en computerspelen --- Jeugd en internet --- Jeugd en audiovisuele media. --- Jeugd en computerspelen. --- Jeugd en internet. --- Jeugd en maatschappij. --- Opvoeding. --- handboeken en inleidingen. --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleiding : CVO --- Computerondersteund onderwijs; s.o --- 316.35 --- Opvoeding, opvoedkunde --- Psychologie --- departement Lerarenopleiding 11 --- pedagogische psychologie --- schoolkinderen --- Handboeken en inleidingen. --- Student --- Hoger onderwijs --- Volwassene --- Leren --- Leerinhoud --- Doceren --- Veranderingsproces --- Jeugdpsychologie --- Sociologie --- Media --- Opvoedingsprobleem --- Leraar --- Ouders --- Jongere
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|